Πειραιάς, 05 Ιουλίου 2010
Αρ. Πρωτ: 12 /2010
ΠΡΟΣ :- ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
κ. Γ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
- ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
κ. ΔΗΜΗΤΡΙΟ ΡΕΠΠΑ
Κοιν. : κ. ΝΙΚΟ ΣΗΦΟΥΝΑΚΗ
ΘΕΜΑ : Η Λειτουργία του Αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» και ο αντίκτυπος του στον Τουρισμό των Νησιών της Αττικής.
Η κατασκευή ενός σύγχρονου αεροδρομίου όπως το «Ελευθέριος Βενιζέλος» σαφώς αναβάθμισε τις αεροπορικές μεταφορές και βελτίωσε την εικόνα της Ελλάδας στο διεθνή χώρο.
Εκτός όμως από θετικές επιπτώσεις είχαμε και αρνητικές επιπτώσεις ιδιαίτερα για τα νησιά του Αργοσαρωνικού.
Το υψηλός κόστος χρήσης του αεροδρομίου για τις εταιρείες που μεταφέρουν οργανωμένες ομάδες τουριστών ( charter ), όπως επίσης και για τις εταιρείες χαμηλού κόστους, είχε σαν αποτέλεσμα την μείωση της τουριστικής κίνησης για την Αττική και ειδικότερα για τα νησιά του Αργοσαρωνικού. Μέσα σε λίγα χρόνια οι ξένοι τουρίστες που έκαναν τις διακοπές τους στον Αργοσαρωνικό με οργανωμένο τρόπο κυριολεκτικά εξαφανίστηκαν.
Ο Σύνδεσμος των Νησιών του Αργοσαρωνικού στην προσπάθεια διερεύνησης των αιτιών που προκάλεσαν την πτώση του εισερχόμενου τουρισμού ανέθεσε την εκπόνηση σχετικής μελέτης αναφορικά με το κόστος του διεθνούς αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» σε σχέση με 40 επιλεγμένα αεροδρόμια της Ευρώπης και της ευρύτερης περιοχής της Μεσογείου.
Από τη μελέτη αυτή προέκυψε ότι το αεροδρόμιο μας είναι ένα από τα ακριβότερα. Όσον αφορά τους φόρους που επιβάλλονται από τη διοίκηση ανά επιβάτη και επιβαρύνουν το εισιτήριο, το αεροδρόμιο Αθηνών είναι ακριβότερο , από την Κωνσταντινούπολη κατά 114% , την Ιταλία κατά 128%, την Τυνησία κατά 269% και την Ισπανία κατά 392%. Τα τέλη που επιβάλει η διοίκηση του αεροδρομίου στις αεροπορικές εταιρείες είναι , ακριβότερα κατά 95% από το αεροδρόμιο της Τύνιδας, 55% από Μαδρίτη-Βαρκελώνη, 75% από Κωνσταντινούπολη και 290% από τα αεροδρόμια Ρώμης και Μιλάνου.
Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι η μείωση των πτήσεων charter κατά 69,5 % από το 2000 έως το 2003. Συγκεκριμένα, από 14.000 πτήσεις charter που έγιναν το 2000 (τελευταία χρονιά λειτουργίας του Ελληνικού), υπήρξε μείωση στις 4.267 πτήσεις το 2003. Από τους 878,772 επιβάτες που διακινήθηκαν με πτήσεις charter το 2000, ο αριθμός τους μειώθηκε στους 412.315 επιβάτες το 2004, μείωση περίπου 53%.
Επίσης, το γεγονός ότι, με την ισχύουσα σύμβαση δεν επιτρέπεται η λειτουργία άλλου αεροδρομίου σε απόσταση μικρότερη των περίπου 120 χιλ., είχε σαν αποτέλεσμα την πλήρη εξάρτηση της περιοχής από μία μόνο λύση η οποία είναι και ακριβή.
Για τους λόγους αυτούς και επειδή έχει ανακοινωθεί η έναρξη διαπραγματεύσεων για την παράταση της μίσθωσης του αεροδρομίου, πιστεύω ότι θα πρέπει να αποδεσμεύσουμε από την νέα σύμβαση την δυνατότητα λειτουργίας στην ευρύτερη περιοχή ενός δεύτερου αεροδρομίου, για πτήσεις Charter και εταιρίες χαμηλού κόστους, ακολουθώντας το παράδειγμα άλλων περιοχών της χώρας όπως το αεροδρόμιο της Ανδραβίδας στην Ηλεία. Η μείωση των φόρων, η επανεξέταση των τελών χρήσης και η δημιουργία κινήτρων για πτήσεις charter θα πρέπει επίσης να εξετασθούν, επ’ ευκαιρία της νέας διαπραγμάτευσης, για να τονωθεί πραγματικά η τουριστική κίνηση των νησιών του Αργοσαρωνικού.
.
Οι εναλλακτικές λύσεις αυτές θα δώσουν ανάσα ζωής στον τουρισμό της Αττικής και των νησιών του Αργοσαρωνικού και θα βελτιώσουν τις προοπτικές ανάπτυξης του τουριστικού προϊόντος της περιφέρειας.
Φιλικά
Δημήτριος ΚΑΡΥΔΗΣ
Τετάρτη 7 Ιουλίου 2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου